Mihin uskomme

Lähetysseurakunta

Helsingin Lähetysseurakunta on Jumalan rakkauden valtaama helluntaiseurakunta Etelä-Helsingin ytimessä. Toivotamme kaikki tervetulleiksi tilaisuuksiimme!

Me uskomme

The Helsinki Lähetysseurakunta (Missionary Church) is a Pentecostal church overwhelmed by God's love in the heart of South Helsinki. We welcome everyone to our events!

We believe

Arvomme

Tinkimättömästi Jumalan Sanassa

"Pyhä Raamattu, joka on Jumalan oma sana, Pyhän Hengen ennalta tätä tarkoitusta varten varustamien ja Hänen ylivalvomiensa ihmisten kirjoittama, on erehtymätön jumalallinen auktoriteetti kaikissa asioissa, joita se käsittelee. Se tulee uskoa Jumalan opetuksena kaikessa, mitä se vakuuttaa. Sitä tulee totella Jumalan käskynä kaikessa, mitä se edellyttää. Se tulee ottaa vastaan Jumalan sitoumuksena, kaikessa minkä se lupaa."

(Chigacon julistus Raamatun erehtymättömyydestä - lyhyt osio)

Kristus kaiken keskiössä

Jos uskomme perusta on Jumalan Sanassa,  uskomme kohde on tämän Sanan ilmoittama Jeesus Kristus.

"Te tutkitte kirjoituksia, koska luulette että teillä on niissä iankaikkinen elämä, ja juuri ne todistavat minusta.” (Joh.5:34)

Rakkaudesta tunnettu seurakunta

Paavali puhuu rakkautena vaikuttavasta uskosta. (Gal.5:6) Eli usko Kristukseen synnyttää rakkautta Jumalaan, toisiin uskoviin ja lähimmäisiin.

Jeesus tiivistääkin koko lain rakkauden kaksoiskäskyyn: "Jeesus vastasi: Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." (Matt. 22:37-39)

Elämme yhteydessä

Kristinuskossa on pohjimmiltaan kyse yhteydestä Jumalaan. Tämä yhteys synnyttää myös yhteyden uskovien välillä. Yhteyden vaikutus on muutos Kristuksen kaltaisuuteen ja ojentautuminen lähetyskäskyn mukaisesti. Evankeliumi tulee julistaa kaikille kansoille."

Joh. 15:5 ”Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette voi tehdä mitään. 16a) Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät sitä varten, että menisitte ja kantaisitte hedelmää, ja että teidän hedelmänne pysyisi. 17) Sen käsky minä annan teille että rakastatte toisianne."